April 7, 2009

Jatuhkan Botol Itu.......

Hari Sabtu yang lepas 4 April 2009, beberapa keluarga Malaysia di sini berkumpul di sebuah tempat. Kami semua berkumpul dengan dua tujuan. Ada yang satu tujuan sahaja. Tetapi kebanyakan mempunyai satu tujuan utama. Apakah tujuan itu......????? Ya....kami semua berniat untuk menjatuhkan sebanyak mana botol-botol yang boleh. Botol-botol putih yang disusun pada jarak tertentu. Dan perlu dijatuhkan dengan bola-bola yang mempunyai berat berbeza. Bola-bola tersebut di labelkan dengan nombor-nombor seperti 8,9 10 dan 11. Aku dan isteri turut serta juga. Bagi menjatuhkan sebanyak mungkin botol-botol putih tersebut. Botol-botol putih tersebut lebih dikenali sebagai.......PIN.

Sebenarnya kami semua berkumpul untuk bermain boling bersama-sama. Tujuan utama dianjurkan program ini untuk merapatkan silaturahim sesama keluarga Malaysia di sini, selain beriadah dan bersantai bersama-sama. Sambil-sambil tu aku boleh menajamkan skil aku yang memang dah sedia ada tajam. He...he...he..he.... Tempat boling tu kecik jer, ada 12 lanes ajer. Kami semua bermain menggunakan 3 lanes. Ada jugak disediakan hadiah untuk kutipan mata tertinggi dan kedua tertinggi. Hadiah tu pun semata-mata nak memeriahkan acara petang tu. Bukan ada apa pun. Sekadar nak seronok-seronok.

Selain boling , terdapat jugak tempat bermain untuk kanak-kanak yang terletak bersebelahan sahaja dengan tempat boling tu. Macam-macam permainan disediakan. Jadi sambil main boling tu, mana-mana parents yang tak main boling tu, boleh tengok-tengokkan anak kami sekali. Jadi takde ler depa boring sangat dok tengok mak bapak dok baling bola ajer.


Aku dengan rasa rendah dirinya, telah mendapat kutipan mata paling tinggi pada perlawanan persahabatan boling tersebut. Kami main 2 games ajer. Kena $18 sorang. Jumlah kutipan mata yang berjaya aku kumpul ialah 269. Tempat kedua dapat 268, beza satu mata jer dengan aku. Dulu masa kat opis Malaysia dulu, nyaris dapat gelaran Triple Strike. Tapi ada sorang mamat tu pun dapat triple strike macam aku. Jadi kutipan mata sapa paling tinggi dikira sebagai pemenang. Terlepas ler peluang aku sebab kutipan mata aku lagi rendah daripada mamat tu. Lagipun aku bukannya pandai main pun. Suka-suka jer.........Buat sakit jari.


Hadiah tempat pertama dan kedua

Aksi seorang juara. Sambil diperhatikan seorang peminat yang nak curi skil aku.




Seronok anak aku main kuda mainan nie.



Mujur tempat lompat tu kecik, kalau tak aku join sekali lompat.

1 comment:

  1. mamat tu bukan nak curi skill sb dai punya skill pun dah ala2 shalin zulkifli.. sebenarnya dia tertarik dengan gaya encik zaidi yang ala2 pingu begitu sebelum membuat balingan.. hehehe

    ReplyDelete