January 31, 2010

GOL.......

Semalam keluarga pelajar postgraduate Malaysia telah mengadakan perlawanan persahabtan bolasepak dengan pelajar Indonesia. Di sini, kebanyakan orang Malaysia suka bermain bolasepak, dan sudah menjadi satu sesi riadah bersama-sama. Kebiasaannya mereka akan turun bermain pada setiap petang Sabtu di padang sekolah West End, sekolah anak sulung aku tu. Sekali-sekala mereka akan beradu tenaga dengan negara lain bagi merasa kelainan rentak bermain. Setakat ini pasukan Malaysia telah bermain dengan pasukan Pakistan (menang 4-1) dan pasukan Mynmar (seri 3-3).



Jadi semalam mereka telah mengaturkan satu lagi perlawanan persahabatan dengan pasukan Indonesia. Perlawanan diadakan di padang bolasepak Massey Univesity. Aku pun join bermain jugak. Sebagai pemain simpanan la. Aku pun bukannya reti sangat main bolasepak nie. Dah lebih 10 tahun aku tak main bolasepak. Tapi aku turun jugak pada second half.



Gol pertama dijaringkan oleh pasukan Indonesia pada first half. Malaysia pula menjaringkan gol pertama pada second half. Kemudian Indonesia menjaringkan gol yang kedua pulak. Minit-minit terakhir, Malaysia dapat menyamakan kedudukan dengan satu jaringan cantik daripada seorang pemain Kedah. Perlawanan berkesudahan dengan Malaysia seri 2 sama dengan Indonesia.



Dengar ceritanya, pasukan Malaysia nak aturkan perlawanan dengan pasukan Korea Selatan pulak selepas ini. Ada jugak yang mencadangkan dengan pasukan Singapura. Tapi belum pasti lagi. Wahhhh....dah rasa macam main untuk World Cup pulak. Patutnya ranking FIFA Malaysia naik nie......





Sesi memanaskan badan bagi mengelakkan sebarang kecederaan yang tidak diingini




Pasukan Malaysia. Malaysia Boleh...............





Bergambar bersama pasukan Indonesia



Perlawanan sedang berlangsung




No comments:

Post a Comment