February 13, 2011

4 Birds Please........

Tadi aku pi supermarket, nak cari ayam sebab tengah ada offer. Kira murah jugak ler. Ayam yg aku nak beli memang dah disahkan halal dan boleh dibeli di supermarket termuka di sini. Sampai kat bahagian frozen, tengok ayam tu dah habis, yang tinggal tanda harga jer. Frust jugak ler sebab offer tu habis hari nie.

Kebetulan ada sorang staf supermarket sedang bertugas berhampiran dgn aku jadi aku tanya ler, mana tau ada stok lagi ke kat dlm yang depa belum bawa keluar lagi. Mamat tu tak pasti, dia suruh tunggu sat dan dia nak pi periksa dulu sama ada stok ada lagi ke tidak. Memang stok dah habis, stok baru akan sampai mungkin besok katanya. Nie mesti orang Malaysia dok pi beli banyak-banyak buat stok pikir aku.

Lepas tu mamat tu tanya sama ada aku nak tak order ayam tu jadi apabila stok baru sampai dia akan call aku. Aku tanya dia balik, boleh ke aku dapat harga offer yang sama, dia kata boleh. Aku kata aku nak order 4 ekor je, takde masalah jawabnya. Aku pun bagi nama dan nombor contact aku utk dia hubungi apabila stok ayam baru sampai nanti. Rupanya mamat tu duty manager kat supermarket tu, mat salleh pulak tu. Tapi dia layan aku dengan baik dan penuh mesra, takde double standard. Aku meninggalkan supermarket tu dgn penuh gumbira. Boleh ke aku dapat offer mcm tu kalu kat Malaysia nanti?


1 comment:

  1. layanan macam tu kat Malaysia? boleehhhhhh.. boleh dapat... boleh dapat sakit hati.. hehehe

    ReplyDelete