February 17, 2011

Trip Family Adik Aku 2

Besok pagi, selepas bersarapan kami mula berangkat ke Palmy. Tapi sebelum tu kami singgah kat rumah kawan aku yg lain kat Johnsonville. Siap dia masakkan nasi goreng buat bekalan kami balik ke Palmy. Terima kasih banyak-banyak kepada semua kawan aku yang sudi menyediakan penginapan dan makan minum sepanjang kami di Welly.Jasa kalian takkan aku lupakan, chewahhhh........ Nanti jangan lupa mai rumah aku kat Palmy, kay.

Perjalanan yg sepatutnya mengambil masa lebih kurang 2 jam menjadi lama sebab kami singgah beberapa tempat sepanjang perjalanan. Hentian pertama kami ialah di Lindale, tempat animal farm. Sambil tu boleh menikmati aiskrim Kapiti yang memang sedap dan terkenal di NZ nie. Lepas tu singgah kat Otaki, tempat fruit-picking. Tapi sebab epal dan pear masih belum boleh dibuka, kami hanya singgah utk membeli buah saje. Aku sempat makan aiskrim cili kat sini, dua biji aku mintak, memang pedas dan sedap. Perasan tak, perkataan sedap dan pedas menggunakan huruf yg sama cuma susunan aje yg berbeda.........

Lepas tu singgah kat Pumpkin Patch Factory Outlet kat Otaki juga. Inginkan adik aku sorang aje nak beli baju, sekali anak aku pun dok sibuk nak beli jugak, terpaksa ler beli jugak.

Kemudian kami singgah sekejap kat De Molen, Foxton. De Molen ini merupakan kincir angin yg design dia mcm kat Belanda. Tapi kami langkah kiri sebab tempat tu dah tutup, cuma kedai cenderamata dia jer yg bukak, tak boleh ler kami naik dalam kincir angin tu. Lepas tu, kami terus menuju ke rumah aku yg terletak lebih kurang 30 minit dari Foxton.



Macam pegang karpet ler. Nama biri nie Bryan, memang jinak sangat.



Inilah rupa possum selepas diawetkan.




Lembu yang berbaka bulu lebat.

Adik aku bagi makan kat alpacas.





De Molen

No comments:

Post a Comment