September 26, 2009

Balik....balik......

Semalam, isteri aku buat apam balik. Ada kacang tanah lebih, dia terpikir pulak nak buat apam balik. Jadik gak la apam balik isteri aku tu. Duduk kat negara orang nie, bila nak makan benda yang memang takde kat sini, memang kena buat sendiri la jawabnya. Kalau tak, kempunan la nanti. Kalau di Malaysia dulu, senang. Teringin nak makan apa benda jer, start enjin keta, pi la cari.


Sama gak berhari raya di sini. Nak jamu orang makan kat rumah, semua menu tu kita kena buat sendiri. Kalau kat Malaysia, boleh order, boleh beli. Beli lemang, rendang, kuih-raya, ketupat, sate, nasi tomato dan macam-macam lagi la.



Setakat nie, makanan yang isteri aku dah buat tapi masa kat Malaysia dia tak pernah buat ialah daging burger, piza, keropok lekor, apam balik, apam gula hangus, apam tepung beras, popia basah dan ada la beberapa makanan yang aku tak ingat. Aku lak buat sos yong tau fu dan murtabak. Boleh la kalau nak makan sendiri.













No comments:

Post a Comment