September 13, 2009

Bubur Lambuk.......

Pada 11 September yang lepas, pihak Suruhanjaya Tinggi Malaysia (HICOM) telah mengadakan majlis berbuka posa bagi keluarga pelajar postgraduate. Majlis telah diadakan di Dewan Bunga Raya, Suruhajaya Tinggi Malaysia yang terletak di Washington Ave, Brooklyn. Kalau tak silap, majlis ini dikelolakan oleh pihak JPA dan Malaysian Student Department (MSD).

Meriah jugak la majlis tu. Pelajar-pelajar undergraduate ada jugak yang join, tapi tak banyak sangat la. And of course, High Commissioner and wife were also joined the function. Pihak HICOM telah menyediakan nasi putih, sambal udang, telur dadar, sambal belacan, sayur campur goreng, ayam masak kuning(?), beraneka jenis kuih dan juga bubur lambuk. Lama dah aku tak makan bubur lambuk nie. Mesti wajib pekena nie. Keluarga postgraduate ada membawa beberapa juadah sebagai tambahan pada menu yang disediakan


Selepas berbuka, solat Maghrib, lepas tu sambung makan lak. Dah masuk Isyak, solat Isyak lak, kemudian sambung ngan tarawikh dan witir secara jemaah. Selesai solat witir, pekena lak moree (betul ke ejaan nie?), bihung goreng ngan bubur kacang hitam. Kiranya meriah jugak la program nie. Bagus gak program nie, dapat merapatkan hubungan sesama pelajar di sini dan juga bersama staf HICOM.


Aku ada gak ambik gambar. Tapi guna kamera handset jer. Kamera tertinggal kat rumah lak. Jadi gambar tak la berapa clear.




Bubuq lambuk yang disediakan....boleh tahan la rasanya...tapi sedap lagi bubuq lambuk Ganu



Gambaq nie memang kena ambik sebab star rubgy tengah dok menyedok bubuq lambuk.....sambil diapit oleh managernya.....



Suasana ketika serangan dan serbuan di buat ke atas hidangan yang disediakan




No comments:

Post a Comment